U bezoekt onze webshop met een verouderde browser. Hierdoor kan het zijn dat de webshop niet optimaal werkt. We raden aan om onze webshop in Google Chrome, Firefox, Edge of Safari te gebruiken. Neem gerust contact met ons op als u er niet uitkomt.
Selecteer een verlanglijst

De shop in shop van Douwes Dekker bij Henk Middelkoop in Culemborg

Henk Middelkoop uit Culemborg

Kun je jezelf en jouw bedrijf kort voorstellen?
Ik ben Henk Middelkoop, 28 jaar en ruim 6 jaar werkzaam bij Middelkoop in Culemborg. We zijn 90 jaar geleden begonnen als een bedrijf in sloophout. Inmiddels is Middelkoop uitgegroeid tot een echt familiebedrijf in keukens, badkamers, vloeren en kasten. Wij willen onze klanten graag een totaalconcept leveren. 

Na mijn studie bedrijfskunde heb ik nog een master gedaan in de accounting richting financieel management. Het was de bedoeling dat ik na mijn studie eerst ergens anders zou gaan beginnen, maar op de dag dat ik mijn scriptie afronden kwam er een positie vrij als planner, die snel ingevuld moest worden. Toen vroeg mijn vader of ik dat wilde doen. Daar had ik niet direct aan gedacht, maar daar komen wel veel takken van het bedrijf samen: orderverwerking, monteurs, verkoop en transport. Dat heb ik toen een tijdje gedaan en ook de nieuwe planner ingewerkt. Nu doe ik een gedeelte van de boekhouding, verkoop vloeren en kasten, wagenparkbeheer, verschillende randzaken en ik ben onderdeel van het managementteam. Ik krijg hierdoor veel facetten van het bedrijf mee. Mijn baan is zeer afwisselend en ik leer nog elke dag, waardoor geen dag hetzelfde is. Doel en de hoop is dat ik het bedrijf voort mag gaan zetten.

Hoe lang zijn jullie al Douwes Dekker dealer?
Wij zijn vanaf het allereerste begin Douwes Dekker dealer. Ik denk dat dat zo’n 11 jaar geleden is inmiddels. 

Wat heeft je gemotiveerd om de shop-in-shop van Douwes Dekker in jouw showroom op te nemen? 
Het vernieuwende karakter: van kleuren waar je in de eerste instantie niet voor zou kiezen. Het concept van Douwes Dekker sprak ons enorm aan. De namen van de vloeren zoals gemberkoek, boterkoek zijn echt fantastische namen, want die naam blijft de mensen bij.  

Hoe zou je het design en de uitstraling van de shop-in-shop beschrijven?
Kleurrijk, verrassend, eigentijds en eigenwijs.
 
Hoe is het proces verlopen van het besluit tot de daadwerkelijke installatie van de shop-in-shop? 
Toevallig waren we net aan het nadenken wat we met die hoek wilde gaan doen. We wisten dat we Douwes Dekker wel prominenter wilde presenteren in de winkel. Op dat moment kwam Kevin Kroon van PPC binnen met dit concept en zo is het balletje gaan rollen. Het uitdenken en de installatie is volledig door PPC uit handen genomen. Dat scheelt ook, zeker in tijden dat je allemaal druk bent. Wij moesten zorgen dat de vloeren waren gelegd en dat de ruimte beschikbaar was en dat was het. Daarnaast hebben we PPC altijd al een mooie partij gevonden: dicht in de buurt, lekker nuchter, niet te moeilijk: ‘we hebben een idee en dat gaan we uitvoeren’, schakelen en door. Daarom hebben we ook niet heel lang hoeven nadenken toen Kevin met het shop-in-shop idee kwam van Douwes Dekker. 

Douwes Dekker shop in shop groene variant

Douwes Dekker shop-in-shop groene variant

Wat zijn de eerste reacties van de klanten op de shop-in-shop?
Ze zijn verrast. De groene en roze kleuren steken mooi af en het smoelt goed door de ruime opzet. Daarnaast vinden ze de bokken met grote vloerendelen erg handig, omdat ze dan een beter beeld krijgen van de vloeren. De mensen zijn ook erg te spreken over de collectie: de kleuren, de structuur die erin zit en de bijzondere namen van de vloeren. 

Heeft de shop-in-shop bijgedragen aan een toename in verkoop of klantbezoeken? 
De verkoop is zeker gestegen. Klantbezoeken kan ik niet heel direct zeggen. Vroeger had je een bokje van Douwes Dekker tussen de andere merken staan. Wij richten ons in de verkoop nooit heel sterk op: dit merk zou je moeten kopen of dat merk zou je moeten nemen. Je kijkt op een gegeven moment naar structuur, kleur en kwaliteit en dan kom je ergens op uit. Dat is toevallig Douwes Dekker.  Je bent nu meer een merk aan het verkopen met een mooi verhaal. Doordat je Douwes Dekker meer naar voren laat komen, merk je dat mensen meer de brochures mee gaan nemen, gaan zoeken op internet en er ook bewuster op binnenkomen. Vaker een staaltje aanvragen, via de website, die dan bij ons opgehaald wordt. Een mooie service waardoor je én contact hebt met de klant en Douwes Dekker weer even naar voren komt. 

Zijn er specifieke verhalen of anekdotes van klanten die je zijn bijgebleven?
Niet persé van de shop-in-shop, maar ik had laatst een klant: ‘Ik zoek de boterkoek!’. Dat ze bij de receptie even moesten bedenken wat de beste klant precies bedoelde met de ‘boterkoek’. ‘Ja, dat is een vloer’ en toen wisten ze natuurlijk wel waar die vloer lag. We merken dat de namen van de Douwes Dekker vloeren goed blijft hangen. Lekker eigenwijs! 

Wat zou je andere dealers willen meegeven als advies of tip rondom het opzetten van een shop-in-shop?
Maak het niet te krap, want dan komt het concept beter tot zijn recht. Het zijn wel kleuren en panelen die aanwezig zijn, dat moet je niet in een té kleine ruimte gaan stoppen. Als je het prominenter naar voren laat komen, dan komt het concept beter tot z’n recht. Probeer het te combineren met een leuk stukje vloeroppervlak van Douwes Dekker, waar de bokjes opstaan. Je merkt gewoon dat de verkopen van Douwes Dekker zijn gestegen door het inrichten van een speciale hoek.

Is er nog iets anders dat je graag mee wilt delen met onze lezers over jouw ervaring of over Douwes Dekker producten?
Kopen! Doen! In de eerste instantie liepen we eraan voorbij. Meer omdat we Douwes Dekker nog niet zo goed kende, maar sinds dat we ermee zijn begonnen…... zijn wij, klanten en monteurs steeds enthousiaster geworden en erg te spreken over de maatvastheid, de kwaliteit en de manier van leggen. Bij Douwes Dekker heb je een verhaal. Het is minder via internet verspreid, waardoor je niet het idee hebt dat je ergens tegen moet opboksen. Mijn ervaring is dus dat het zinvol is om Douwes Dekker in je showroom op te nemen en daar wat extra’s van te laten zien. Het bevordert zeker de verkoop. Daarnaast levert PPC altijd volgens planning. Voor ons een betrouwbare partij. Als je belt heb je direct iemand aan de lijn, die je kan helpen. Ook met het opzetten van de shop-in-shop ze zijn lekker nuchter. 

Wil je meer informatie over de Douwes Dekker shop-in-shop? Van ontwerp tot realisatie, wij helpen graag met een sfeervolle display opstelling van Douwes Dekker. Informeer bij jouw vertegenwoordiger naar de diverse mogelijkheden!

 

Scroll to top