We krijgen de laatste tijd steeds vaker de vraag hoe onze dealers eenvoudig gebruik kunnen maken van onze content op social media, met name op Facebook. Dit kan heel eenvoudig, graag leggen wij je uit hoe en geven we daarnaast een aantal tips en tricks. Zo profiteer je ook van alle aandacht rondom het Douwes Dekker merk en trek je de consument naar je winkel!
De eenvoudigste manier om gebruik te maken van onze content op social media, is om naar de Douwes Dekker Facebookpagina te gaan en een bericht dat je wilt gebruiken op te zoeken en te delen. Dit werkt als volgt: Klik op de knop ‘Delen’ onderaan een Douwes Dekker bericht en kies voor ‘Delen op een pagina’. Kies in het pop-up venster dat verschijnt op welke pagina je het bericht wilt delen. Je kunt vervolgens direct op ‘Plaatsen’ klikken, maar het is nog beter en leuker voor je eigen volgers om zelf iets persoonlijks over het bericht te zeggen en dit erbij te plaatsen voordat je het deelt. Dit kun je bovenaan het bericht doen bij ‘Zeg hier iets over…’ Nadat je dit hebt gedaan, kun je via ‘Plaatsen’ het bericht delen.
Wil je liever een geheel eigen bericht maken en dit op je pagina posten, dan kun je de tekst en foto(’s) van een Douwes Dekker bericht kopiëren en vervolgens zelf een bericht samenstellen en plaatsen, eventueel gecombineerd met eigen content. Hieronder volgen een aantal tips en tricks voor de invulling van een eigen bericht.
1. Geef je volgers inzicht in je bedrijf, service en producten
Deel de make-over van je showroom, een mooi ingericht sfeerhoekje met Douwes Dekker vloeren of mooie installatiefoto’s van een Douwes Dekker project dat je gerealiseerd hebt. Eindfoto’s van de gelegde vloeren in een compleet ingericht interieur doen het altijd goed, evenals korte (inspiratie)filmpjes. Laat zien wat je voor de consument kunt betekenen en waarom hij juist bij jou moet zijn voor zijn nieuwe Douwes Dekker vloer.
Patricia ten Dam van Ten Dam Vloeren in Purmerend: “Wij zijn al geruime tijd actief op social media en merken dat het werkt. Onlangs plaatsten we een post op Facebook over de nieuwe collectie visgraatlaminaat van Douwes Dekker, en daar kwam heel gericht een klant op af. Acties werken bij ons ook altijd goed, maar dan meestal wel voor de relatief goedkopere producten die regelmatig vervangen worden zoals vloerkleden of accessoires.” Haar tip: “Probeer gewoon eens verschillende dingen uit, dan ga je vanzelf zien wat voor jou werkt. En qua tijd valt het echt wel mee, als je er af en toe even voor gaat zitten is het prima te doen.”
2. Maak het persoonlijk
Persoonlijke foto’s en filmpjes zijn enorm populair en worden meestal veel meer geliked dan alleen productfoto’s. Zorg daarom voor een leuke mix aan beeld op jouw pagina en deel bijvoorbeeld beelden van je stylingteam dat aan het werk is in de winkel, je leggers die op locatie een Douwes Dekker vloer aan het leggen zijn of zet een medewerker in het zonnetje omdat hij/zij zoveel jaar in dienst is.
3. Like en deel berichten van anderen
Een van de eenvoudigste manieren om ‘mee te doen’ op social media is het liken van berichten van anderen. Maar wist je dat het delen van een bericht bijna net zo makkelijk en leuker is? Hoe je dit doet heb je bovenaan dit artikel kunnen lezen.
4. Reageer op berichten van anderen
Net zo eenvoudig als het liken en delen van berichten van anderen, is het reageren op berichten van anderen. Dit verhoogt de betrokkenheid met bijvoorbeeld je leveranciers of eigen volgers en is een leuke manier om interactie op te bouwen. Grote kans dat anderen hierdoor ook op jouw berichten gaan reageren, waardoor jouw posts vervolgens een groter bereik zullen krijgen. Want hoe meer interactie er is rond jouw berichten, hoe vaker Facebook jouw posts zal laten zien.
Heb jij nog een goeie tip voor ondernemen op social media of heb je vragen? Deel je tip of vragen met ons via info@douwesdekker.nl En vergeet ons niet te volgen op onderstaande kanalen: