Wij hebben deze week een nieuwe functie toegevoegd aan onze webshop om het bestellen nóg inzichtelijker te maken. Vanaf heden kun je per artikel en per filiaal de status van de voorraad zien op de productpagina. De voorraadstatus is ook terug te zien in de winkelwagen. Indien een artikel een levertijd heeft, is dit aangegeven. Zo ben je altijd op de hoogte van wanneer we de artikelen bij je kunnen afleveren.
Verschillende voorraadstatussen
Zoals je op de onderstaande afbeelding kunt zien, werken we met drie verschillende statussen. Het groene vinkje geeft aan dat het artikel ruim op voorraad is, oranje geeft een beperkte voorraad weer en het grijze klokje staat voor artikelen met een bepaalde levertijd. We updaten de voorraad voortdurend, zo ben je altijd op de hoogte van de meest actuele voorraad.
Order splitsen
In de winkelwagen wordt de voorraad per artikel nog een keer gecheckt. Als blijkt dat je winkelwagen artikelen/aantallen bevat die niet op voorraad zijn, dan krijg je de mogelijkheid om je order te splitsen. Dit houdt in dat je er voortaan voor kan kiezen om voorradige artikelen direct te laten leveren en de niet voorradige artikelen later te laten bezorgen. Uiteraard kan je er ook nog steeds voor kiezen de gehele bestelling in één keer te laten leveren. Nadat je op ‘’bestelling plaatsen’’ hebt geklikt, verschijnt de onderstaande pop-up waarin jij jouw keuze kan selecteren. Na het plaatsen van een order met niet voorradige artikelen neemt de verkoopbinnendienst contact op om de mogelijke leverdatum te communiceren. Let wel op: als je artikelen hebt toegevoegd aan de winkelwagen betekent dit niet dat je het hebt gereserveerd.
Automatische update winkelwagen
Naast de voorraadstatus hebben we ook een nieuwe functie aan de winkelwagen toegevoegd. In de winkelwagen is het niet meer nodig om op de knop ‘’update winkelwagen’’ te klikken nadat je het aantal artikelen hebt gewijzigd. Dit gebeurt vanaf nu automatisch.