Quick-Step keert in 2017 terug als hoofdsponsor van het Belgische World Tour-team. De afgelopen vijf jaar was het vloerenmerk medesponsor van het Pro Cycling Team onder leiding van Patrick Lefevere. De vloerenfabrikant deed dit samen met Etixx. Dit bekende merk voor premium sportvoeding zal volgend jaar niet meer te zien zijn op de koersuitrusting, maar blijft het komende seizoen een zeer belangrijke officiële partner. De volledige naam van het wielerteam wordt ‘Quick-Step Floors’.
“Het merk Quick-Step en het profwielrennersteam delen veel belangrijke waarden: wij gaan voor topprestaties, en streven continu naar innovatieve oplossingen die ons het concurrentievoordeel opleveren dat nodig is om te winnen. Die waarden vormen de hoeksteen van onze organisaties”, zegt Paul De Cock, President van Unilin, division flooring. “Bovendien zijn wij van oorsprong een Vlaamse onderneming, wielrennen zit in ons DNA!” Quick-Step sponsort het wielrennen al 18 jaar. De organisatie maakt sinds 1998 deel uit van het profpeloton en was hoofdsponsor van het team tussen 2003 en 2011. Quick-Step was daardoor in belangrijke mate verantwoordelijk voor het succes van de ploeg.
Gedreven om te winnen
Etixx is sinds 2015 hoofdsponsor van het Etixx – Quick-Step Cycling Team en wil de ploeg maar wat graag blijven steunen als officiële partner. “Wij zijn zeer blij dat Quick-Step deze gelegenheid heeft aangegrepen en in 2017 hoofdsponsor van het team wordt”, aldus Patrick Lefevere, CEO van het team. “Samen hebben wij al heel wat doelstellingen behaald en wij kijken ernaar uit dit ook in 2017 te blijven doen. Ik bedank Etixx voor zijn steun en bevestig hierbij onze uitstekende relatie. Etixx zal de ploeg immers blijven voorzien van hoogwaardige producten. Tot slot wil ik graag benadrukken dat het budget en de structuur van ons team niet zullen veranderen in het seizoen 2017.”