Quick•Step® heeft een nieuwe publiekscampagne om zijn laminaat-, parket- en vinylvloeren een flink stuk positieve bekendheid te geven bij de consument én deze naar de Quick•Step® verdelers bij hem in de buurt te verwijzen. “Met ‘Het begin van een mooi verhaal’ verhogen wij onze naamsbekendheid en imago flink! Zo willen wij ons merk samen met de detaillist actief en warm houden”, aldus country manager Nederland Berry Veldmans.
Om de consument naar de Quick•Step® verdelers te verwijzen zijn er zowel nu als in het najaar mediaboost, waarin Quick•Step® in allerlei media de aandacht op Quick•Step® vestigt. Dit gebeurt met campagnes op Facebook en YouTube. Via de professionele bloggers April & May zal in juni uitgebreid geblogd worden over de nieuwe vloeren van Quick•Step®!
Veldmans: Gedurende het hele jaar zullen wij ons bovendien via Google inzetten om steeds weer bovenaan te staan en gevonden te worden door middel van search engine advertising en search engine optimalisation. Google is juist de eerste stap waarop de consument zicht oriënteert om een vloer te zoeken!” De mediacampagne focust op vrouwen van 25-54 jaar oud in de hoge- en middenklasse; zij zijn de grootste beslissersgroep.
In september komt Quick•Step® zelfs op tv. In het programma Koffietijd is dit topmerk dan vijf dagen lang een redactioneel item, met een plaats op de website en een spot. Juist tijdens de woonmaand!