In het schilderachtige IJsselstein, gelegen in de provincie Utrecht, staat een bedrijf dat al sinds 1991 bekend staat om zijn vakmanschap en betrouwbare producten: JS Vloeren. Het bedrijf is opgericht door Jan Stigter. Martin Blom, de huidige eigenaar, heeft een bijzondere band met Jan Stigter, die al begon voordat JS Vloeren zelfs maar een idee was.
Martin herinnert zich nog goed hoe hij als vakantiehulp bij een legbedrijf werkte, waar hij Jan Stigter leerde kennen. "Jan had al een goede relatie met Drees, die vroeger bij Pergo werkte. Toen Drees in 1999 PPC oprichtte, was Jan een van zijn eerste klanten. Drees kwam regelmatig langs in zijn busje om te melden dat Jan zijn hele voorraad weer had opgekocht," vertelt Martin met een glimlach. "In die tijd vroeg Drees vaak advies aan Jan, en later aan Wilma en mij, over hoe merken bij klanten in de smaak vielen en of we mee wilden denken over de collectie. Deze samenwerking zorgde voor een sterke band tussen ons, een band die ook vandaag de dag nog steeds bestaat."
Bij JS Vloeren schitteren merken zoals Hollandsche Vloeren, Douwes Dekker, Sense, Mexform en Trenovo in de winkel. Daarnaast maken ze gebruik van egalines en lijmen van Stauf. "We willen een strakke winkel met goede merken en geen losse bokjes van heel veel verschillende merken. Het is nu al lastig kiezen voor de consument." legt Martin uit.
De aanpak van JS Vloeren wordt gekenmerkt door een vast team van leggers die al jaren bij hen in dienst zijn. Martin: "Wij doen de verkoop en onze oudste dochter helpt op zaterdag ook een handje mee. Dat werkt erg prettig!" Wilma, Martin's vrouw, deelt met enthousiasme een bijzonder project: "In de brochure van Hollandsche Vloeren stond een ontzettend mooie muurschildering van een dame en die wilde ik ook! In samenwerking met PPC hebben we deze wand gemaakt voor onze Hollandsche Vloeren hoek. Hij is echt super gaaf geworden!"
De samenwerking met PPC heeft altijd positief bijgedragen aan onze bedrijfsvoering. Martin vervolgt: "Als PPC iets op de markt zet, dan klopt het concept altijd. Er zit een goede marketing achter, de presentatie klopt en het verhaal klopt. De producten zijn altijd vrij snel leverbaar en je kunt het ook makkelijk gratis retour geven. Snel schakelen is ook erg prettig. Als er problemen zijn, worden ze ook snel opgelost door Marcel Hoegee, die al jarenlang onze trouwe accountmanager is."
Martin en Wilma waarderen de persoonlijke benadering van PPC. "We kennen PPC heel goed, niet alleen de accountmanagers, maar ook de mensen van de binnendienst. Ze zijn professioneel en helpen ons goed, ook bij problemen," zegt Martin. Als advies voor PPC hebben ze één wens: "Blijf zoals je bent en houdt het persoonlijk!"
Een leuke anekdote die Martin met plezier vertelt, is hoe ze op de laatste dag van het jaar altijd een bestelling plaatsten na een actieweek. "De accountmanager zat echt klaar om deze in te voeren. Inmiddels doen we geen actieweek meer, omdat de tijden zijn veranderd," vertelt hij lachend.
Martin en Wilma kijken met trots terug op de lange samenwerking met PPC en de ontwikkelingen van hun bedrijf. "Het is bijzonder om te zien hoe onze relatie met PPC in de loop der jaren is gegroeid," zegt Martin. "De persoonlijke benadering en de betrouwbaarheid van PPC hebben veel bijgedragen aan ons succes."
Wil je meer informatie over onze merken? Informeer bij jouw accountmanager naar de mogelijkheden!